iPhone, iPad en iPod touch
Alles over iPhone, iPad en iPod touch. Het toestel zelf, accessoires, e.d.

Forumindex          
Nieuwe posts   Favorieten   Mijn onderwerpen   Onbeantwoord   Privéberichten
  iPad gebruiken bij de studie

LET OP! Dit onderwerp is meer dan 12 maanden oud; er kan niet meer op gereageerd worden.

Onderwerp: iPad algemeen
 OVS

G4,G5 en een Macbook Pro

12-01-2011 22:50 Link   Favoriet   Citeer
Momenteel ben ik aan het oriënteren of ik een iPad ga kopen of niet.  

Ik heb een aantal vragen over het functioneren van de iPad ter ondersteuning bij de studie. Ik wil de iPad voornamelijk gebruiken om PDF's te lezen en ik hoop een deel van mijn studieboeken online te kunnen kopen. 

Bij de MediaMarkt kan je wel even met een iPad spelen maar langdurig lezen is er niet bij. Ik lees 2 a 4 uur per dag. Kan ik zo lang prettig lezen op een iPad?  

Wat zijn de ervaringen hiermee? Kan ik eenvoudig aantekeningen maken bij mijn PDF's en eventueel mee printen. 

Tot slot, ik heb al een macbook heeft een iPad dan echt een functie? 

Kortom zijn er studenten die een iPad intensief gebruiken bij hun studie. 

Alvast bedankt voor de reactie.

(gewijzigd 12-01-2011 22:51 door OVS)

Toon reacties vanaf     waardering.
Reacties
 Anduuuh
Moderator

Roosendaal
iMac 21,5" i3 / iPad 16gb wifi + 3g / iPod Touch 4G

13-01-2011 00:11   score: interessant Link   Citeer
zoals ik het bekijk, vind ik het meer een "hebbe dingetje" Ik zelf zat een paar weken terug nog te twijfelen of ik ook wel een iPad zou kopen. uiteindelijk heb ik me gerealiseerd dat dit overbodig is aangezien ik al een Macbook Pro 13" heb. 

Het zou bijvoorbeeld zeer handig zijn voor presentaties of enquêtes. 

Succes met je keuze!

bigkevx2
Moderator

Helmond
Het lijkt hier wel een groente winkel met iWife & iChild

13-01-2011 07:19   score: interessant Link   Citeer
In iets andere setting maar de deze vraag is al vaker gesteld. 
Dit is na jou de meest recente. 
Je zult zelf moeten kiezen natuurlijk.

Timosha
(verwijderd)

n.v.t.
n.v.t.

13-01-2011 08:03   score: informatief Link   Citeer
/offtopic/ 

Ik studeer niet meer want gepensioneerd. Ik ben wel nog sporadisch betrokken bij een wetenschappelijk project. 

/ontopic/ 

Voor dit technisch-wetenschappelijk project heb ik honderden documenten in pdf-formaat. Die documenten heb ik gesorteerd en omgezet naar het ePub formaat en er boeken per sub-project van gemaakt. 

Die boeken kan ik op mijn iPad lezen met een ePub-lezer en highlights of annotaties aanbrengen. 

Voor het omzetten van pdf-bestanden zijn er verschillende gratis en betaalde toepassingen voor de Mac. De een met al meer mogelijkheden dan de andere. 

Om ePubs te lezen heb je op de iPad standaard iBooks, maar er zijn nog andere ePub lezers voor de iPad, gratis en betaald. 

Als je geen boeken wil maken is er ook nog de mogelijkheid om met Documents To Go pdf-bestanden te bewerken en te syncen met de Mac en iPad

(gewijzigd 13-01-2011 08:04 door Timosha)

Timosha
(verwijderd)

n.v.t.
n.v.t.

13-01-2011 13:25   score: grappig Link   Citeer
@OVS 

Aansluitend zou ik nog het volgende willen vermelden. Ik open net iCreate #24 op mijn iPad en zie dat er op pagina 20 een artikel staat over het gebruik van de iPad in de Fontys Hogescholen. 

De Fontys Hogescholen hebben een proefproject gestart met de iPad. Misschien is dat artikel wel interessant voor jou om je verder te oriënteren

(gewijzigd 13-01-2011 13:27 door Timosha)

iPad gebruiken bij de studie
Jouw account
Gebruiker

Wachtwoord
Onthoud

Wachtwoord kwijt
Registreer gratis

banner